Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Radíme, ako vypracovať kvalitný biznis plán (časť 5): Marketing v odvetví hotelových a stravovacích služieb

Radíme, ako vypracovať kvalitný biznis plán (časť 5): Marketing v odvetví hotelových a stravovacích služieb
Fotobanka Pixmac
10. augusta 2012 Tlačiť

V predchádzajúcich príspevkoch nášho seriálu o podnikateľskom pláne sme radili, ako vypracovať jeho úvodné kapitoly biznis plánu. Dnes prinášame rady a informácie o tom, čo uviesť do častí o marketingu v prípade, že budete prevádzkovať hotelové alebo stravovacie služby.

 

Obchodná metóda

  • Popíšte obchodnú stránku vášho plánu so zameraním na
  • cieľovú skupinu,
  • sortiment produktov alebo služieb,
  • cenovú úroveň
  • typ podniku, ktorý plánujete zrealizovať.
  • Pripojíte sa k nejakej sieti hotelov alebo reštaurácii?
  • Ak áno, akej?

Trh

  • Popíšte svoju oblasť trhu.
  • Popíšte oblasť zákazníkov.
  • Zameriavate sa na určitú skupinu zákazníkov?
  • Aké sú ich najdôležitejšie charakteristiky?
  • Aké je množstvo obyvateľov vo vašej oblasti?     …… uveďte číslo
  • Koľko je tých z nich, ktorí sú zákazníkmi inde         ……  uveďte číslo s mínusovým znamienkom
  • Koľko je navštevujúcich zákazníkov mimo Vašej oblasti? …… uveďte číslo s plusovým znamienkom
  • Koľko je potenciálnych zákazníkov?    ….. uveďte číslo
  • Očakávate v budúcnosti zmenu množstva zákazníkov?

 

Miesto podnikania

  • Popíšte miesto podnikania.
  • Aké sú atraktívne verejné miesta vo vašom okolí?
  • Priložte nákres územia alebo mapu.
  • Čo si myslíte o dostupnosti daného miesta zákazníkom?

 

  • Aké sú parkovacie možnosti v blízkosti vášho podnikania ?
  • Aké hodnotíte množstvo parkovacích miest? Sú dobré/priemerné/zlé?
  • Aká je vzdialenosť od miesta parkovania? Je to v blízkosti/niekoľko minút chôdze/veľmi ďaleko?
  • Aká je cena za parkovanie? Je zdarma/ za nízky poplatok/ za značný poplatok?
  • Očakávate v budúcnosti zmeny v súvislosti s atraktívnosťou vášho miesta podnikania?
  • Ak áno, aké?
  • Uveďte rozmery prevádzky rozdelené podľa rôznych funkcií.
  • Akú rozlohu majú jednotlivé funkčné časti?
  • Uveďte kapacitu vášho zariadenia napr. počet stoličiek, počet izieb, počet postelí.
  • Aká je prevádzková doba zariadenia?

 

Produkt (sortiment produktov)

  • Stručne popíšte sortiment produktov,  ktoré budete ponúkať s prihliadnutím na cenovú špecializáciu.
  • Bude rozdiel v sortimente počas dňa a večer?

 

Cena

  • Aké sú najdôležitejšie produkty, ktoré budete ponúkať?
  • Ako stanovíte ceny ?
  • Aké kalkulácie použijete?

 

Prezentácia

  • Aké máte predstavy o prezentácii vášho podniku s ohľadom na exteriér a interiér?
  • Charakterizujte exteriér: fasáda, názov, značka produktu, parkovanie, vstup…
  • Charakterizujte interiér: zariadenie, stolovanie, recepcia, bar, sanitárne zariadenia…

 

Podpora predaja

O čo sa najviac zaujímajú zákazníci?

Tabuľka č. 1

Motivácia k nákupu Áno – Neutrálne – Nie Dokážete z ich pohľadu splniť želania?
Rozsah menu Áno – Neutrálne – Nie Áno – Nie
Kvalita Áno – Neutrálne – Nie Áno – Nie
Cena Áno – Neutrálne – Nie Áno – Nie
Parkovacie možnosti Áno – Neutrálne – Nie Áno – Nie
Služby zákazníkom Áno – Neutrálne – Nie Áno – Nie
Dostupnosť Áno – Neutrálne – Nie Áno – Nie
Iné Áno – Neutrálne – Nie Áno – Nie

 

  • Akým spôsobom oslovíte zákazníkov?
  • Ktoré motivácie budete zdôrazňovať?
  • Ktoré z nasledovných nástrojov zdôrazňujete?

 

Tabuľka č. 2

Reklamné zásielky poštou Áno – Nie Veľmi – Málo
Inzeráty Áno – Neutrálne – Nie Veľmi – Málo
Sponzorstvo Áno – Neutrálne – Nie Veľmi – Málo
Ústna reklama Áno – Neutrálne – Nie Veľmi – Málo
Iné Áno – Neutrálne – Nie Veľmi – Málo

 

Konkurenčná pozícia

  • Kto sú Vaši konkurenti?
  • Akým spôsobom sa budete odlišovať od svojich konkurentov ?
  • Cenovou úrovňou? Službami? Rozsahom menu?

 

Tabuľka č. 3

Názov konkurenta Typ spoločnosti Verejný priestor, Počet stoličiek, Počet inzeb, Počet postelí Vzdialenosť od vás V čom sa odlišuje od vás konkurent
         
         
         
         

               

  • Dokážete odhadnúť celkový obrat vašich konkurentov?
  • Ak áno, koľko to je?
  • Aké sú vaše silné stránky v porovnaní s vašimi konkurentmi?
  • Aké sú vaše slabé stránky v porovnaní s vašimi konkurentmi?

 

Zamestnanci

  • Má váš personál potrebné vzdelanie a školenie?
  • Ako budete postupovať, ak váš personál nedisponuje potrebným vzdelaním?

 

Nákup

  • Máte už kontakty s budúcimi dodávateľmi?
  • Za akých platobných a dodacích podmienok sú ochotní s vami spolupracovať?

Zaujal vás náš príspevok? Sledujte náš webový portál ďalej. O tom, ako spracovať ostatné kapitoly biznis plánu, si povieme nasledujúcom článku.

dj

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Online marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X