Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

3 frázy, ktoré vraj inteligentní ľudia nikdy nepoužívajú pri svojich konverzáciách

Rozhovor, káva, dve ženy
thinkstockphotos.com
18. septembra 2016 Zdroj Entrepreneur Tlačiť

Často sa stáva, že ľudia hovoria veci, ktoré si druhí interpretujú úplne inak. Tieto poznámky následne vedú k rôznym nepríjemným emóciám a situáciám. Je to tak najmä preto, že ľudia si niekedy celkom neuvedomujú dopad svojich slov. Aj správna komunikácia si totiž vyžaduje určité sociálne povedomie, ktoré je podľa niektorých analytikov u ľudí všeobecne veľmi nízke.

 

 

Spoločnosť TalentSmart testovala emocionálnu inteligenciu u viac ako milióna ľudí a zistila pritom, že sociálne povedomie je zručnosť, ktorú skutočne neovláda veľké množstvo ľudí. Zlepšením tejto schopnosti však možno docieliť lepšie profesionálne a súkromné vzťahy a to nie je zanedbateľné. V nasledujúcich riadkoch nájdete 3 frázy, ktoré podľa uvedeného prieskumu ľudia s touto schopnosťou nikdy nepoužívajú pri svojich konverzáciách.

 

 

Vyzeráš unavený

 

Mnohí ľudia sa pýtajú, či ste unavený preto, že ich úmyslom je pomôcť. Miesto toho, aby však takýmto spôsobom upozornili na určitú indispozíciu konkrétneho človeka, sa možno jemnejšie spýtať, či je všetko v poriadku. Výsledný efekt bude oveľa lepší a v adresátovi otázky zanechá príjemný pocit starostlivosti.

 

Fíha, koľko kíl si zhodil!

 

Aj v tomto prípade sa tiež zjavne jedná o dobrý úmysel, avšak takýto komentár nakoniec vyznie skôr kriticky. Povedať niekomu, že schudol, evokuje, že predtým bol neatraktívny, čo sa ho môže dotknúť. Miesto toho je lepšie povedať, ako fantasticky vyzerá. Odráža to realitu a neobsahuje žiadne zbytočné porovnanie s predchádzajúcim vzhľadom.

 

„Ty vždy“ alebo „Ty nikdy“

 

Nikto nerobí akékoľvek veci vždy, ani nikdy. Ľudia nevidia sami seba ako jednodimenzionálnych, preto by ste sa ani vy nemali snažiť ich takto definovať. Frázy obsahujúce tieto slová robia ľudí defenzívnymi a zatvorenými voči vášmu odkazu. To nie je dobré ani pre vás, pretože vo väčšine prípadov, kedy tieto slová používate, chcete hovoriť o niečom dôležitom. Ak sa teda príjemca vašej správy pred vami zatvorí, vaša snaha sa v konečnom dôsledku minie účinkom.

 

 

Možno vás vyššie uvedené tipy trošku inšpirovali a pomôžu vám v budúcnosti eliminovať niektoré nežiaduce javy spojené s komunikáciou. Sociálne povedomie si môžete neustále zvyšovať. Pozorujte svoje okolie, reakcie ľudí a vyhodnocujte ich. Každý deň máte novú šancu na to, aby ste niečo zmenili a zlepšili.

Odporúčané ebooky

Odporúčané články

Témy

emocionálna inteligenciafrázykomunikáciatipy
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Podnikam.sk

Z kategórie Sebarozvoj

Najčítanejšie za 24 hodín

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Doprava
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Riadenie firmy
Samospráva
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikám

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií. Všeobecné obchodné podmienky
OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...