Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

4 zásadné komunikačné chyby, ktorých sa firmy dopúšťajú pri pracovných pohovoroch

Pracovný pohovor, personalistka
ilustračné: thinkstockphotos.com
12. decembra 2016 Zdroj Entrepeneur.com, Podnikam.sk Tlačiť

Každý uchádzač o zamestnanie je pred pracovným pohovorom napätý. Celý proces je náročný, pretože každý sa snaží ukázať v čo najlepšom svetle. Takéto napätie však nevzniká len na strane samotných uchádzačov, ale aj zamestnávateľov. Prečo je to tak?

Náboroví pracovníci, personalisti a príslušní manažéri bývajú tiež často napätí. Sú to totiž ľudia, ktorí reprezentujú daného zamestnávateľa navonok. Reprezentujú jeho hodnoty, ciele a sú šíriteľmi korporátnej kultúry v danej organizácii. V roku 2015 realizoval Linkedin prieskum, v rámci ktorého oslovil 20 tisíc zamestnancov po celom svete. Až 83 % respondentov vtedy uviedlo, že negatívna skúsenosť na pracovnom pohovore môže zmeniť ich pohľad na záujem o prácu pre konkrétnu korporáciu.

Nezamestnanosť, pohovor, výberové konanie
Thinkstock

Ak to teda otočíme a pozrieme sa na celý proces očami hľadajúceho zamestnávateľa, musí aj táto firma a jej zástupcovia dbať o to, aby urobili dobrý dojem na talentovaných uchádzačov, o ktorých by mohli prejaviť záujem. V nasledujúcich riadkoch nájdete štyri komunikačné chyby, ktorých sa zamestnávatelia často dopúšťajú a ktorými dokážu odradiť nádejné talenty.

  1. Nepresný popis práce

Popis otvorenej pracovnej pozície je jednou z prvých foriem komunikácie smerom k poteciálnemu uchádzačovi zo strany hľadajúcej organizácie. V prípade, že je táto definícia vágna, nepresná, málo opisná, alebo až nič neprezrádzajúca, môže to odradiť šikovných ľudí od toho, aby sa uchádzali o prácu pre daného zamestnávateľa.

  1. Nepresné otázky

Náboroví manažéri očakávajú od uchádzačov, že na pracovný pohovor prídu pripravení v tom duchu, že si naštudujú dostupné informácie o danej organizácii aj otvorenej pracovnej pozícii. Platí to však aj opačne. Rovnako pripravení by mali byť aj náboroví pracovníci. Mali by ovládať údaje o konkrétnom uchádzačovi a ich otázky by preto mali byť šité presne na tohto uchádzača. V opačnom prípade to u záujemcov môže vzbudzovať dojem, že sú len akýmsi materiálom do počtu a môže ich to odradiť.

  1. Následná komunikácia

Jednou z najhorších chýb, akých sa môžu dopustiť hľadajúce organizácie, je neposkytnutie spätnej väzby uchádzačovi, s ktorým boli akokoľvek v kontakte. Každý totiž očakáva kladné či záporné stanovisko na ich reakciu, niektorí dokonca aj konkrétnejšie informácie. V prieskume z roku 2015, ktorý realizovala spoločnosť ManpowerGroup na približne 200 zamestnancoch, sa ukázalo, že až 35 % z oslovených požadovalo väčšiu interakciu s hľadajúcimi organizáciami počas náborového procesu.

  1. Rozhodnutie

Už v predchádzajúcom bode bolo naznačené, že množstvo uchádzačov očakáva väčšiu interakciu s potenciálnym zamestnávateľom počas náborového procesu. Bezpochyby však každý jeden očakáva minimálne finálne rozhodnutie od daného zamestnávateľa. Mnohé spoločnosti pritom už z akýchkoľvek dôvodov ukončujú náborový proces v momente, kedy o uchádzača neprejavia záujem. Nie je to však správne. Je pravdepodobné, že záujemca o otvorenú pracovnú pozíciu u jedného zamestnávateľa, nekontaktuje len túto firmu. Potrebuje preto vedieť, aký je výsledok realizovaného procesu, aby sa aj sám vedel čo najlepšie rozhodnúť.

Vo vyššie spomínanom prieskume od Linkedinu sa tiež ukázalo, že zamestnanci sa v budúcnosti až 4x častejšie obracali na danú firmu, ak od nej dostali konštruktívnu odpoveď a mali pozitívnu skúsenosť s priebehom pracovného pohovoru. Aj zamestnávatelia by sa tak mali usilovať, aby zanechali dobrý dojem pri uchádzačoch, aby sa mohli aj v budúcnosti zaujímať o odmietnutých kandidátov. Ani oni nikdy nemôžu vedieť, či ešte niekedy nebudú potrebovať človeka s práve takými skúsenosťami a zručnosťami.

Odporúčané ebooky

Odporúčané články

Témy

chybykomunikáciaPracovný pohovorzamestnávateľ

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Personalistika

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
DPH - Daň z pridanej hodnoty
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
Legislatíva, zákony
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Personalistika
Pracovné právo
Právo
Riadenie firmy
Samospráva
Školstvo
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Verejná správa
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny

december

15novalldayDaň z príjmu fyzickej osoby - Odvedenie sumy na zabezpečenie dane z príjmov platiteľom podľa § 44(Celý deň) Typ Udalosti:Povinnosti

11dec8:30Účtovná závierka v sústave podvojného účtovníctva za rok 20178:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Účtovníctvo

11dec8:30BOZP v stavebníctve – "Vyhláška MPSVaR SR č. 147/2013 a jej novely : vyhl. MPSVaR SR 46/2014 a vyhláška MPSVaR SR č. 100/20158:30 Udalosť usporiadaná: s.r.o Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:BOZP

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikám

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií. Všeobecné obchodné podmienky | Kontakt
OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...

X