Akí zamestnanci môžu vážne poškodiť reputáciu vašej spoločnosti?

30. novembra 2016
Nakreslená noha vykopáva muža z dverí s nápisom BOSS
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net

Hovorí sa, že skúsenosť je tým najlepším učiteľom a pri práci s ľuďmi to platí dvojnásobne. Výber správnych ľudí do tímu je preto jednou z najväčších výziev každého manažéra. 

Pracovný pohovor síce poskytuje určitý priestor na zoznámenie sa s potenciálnym zamestnancom a šikovný manažér dokáže aj počas tohto stretnutia odhaliť niektoré charakterové vlastnosti daného uchádzača. No, pravdou ostáva, že až reálne každodenné pôsobenie konkrétneho zamestnanca ukáže, aký je v skutočnosti.

Niektoré typy ľudí vedia narobiť v pracovnom kolektíve skutočne veľké škody. Mnohým manažérom preto niekedy neostáva nič iné, ako sa týchto ľudí jednoducho zbaviť. Pozornosť treba zbystriť v prípade, že u niektorých z vašich zamestnancov spozorujete nasledovné správanie.

Roznášanie klebiet

Ak zistíte, že niektorý z vašich zamestnancov roznáša klebety, je to vážny dôvod, aby ste zbystrili pozornosť. Ruka v ruke s klebetami totiž idú aj rôzne intrigy. Tie dokážu napáchať veľké škody v akomkoľvek pracovnom tíme a profesionálnom kolektíve. Stačí pritom jediný taký človek a ani nenazdáte a váš tím je v troskách. Najlešie talenty na ceste ku konkurencii.

Sťažnosti na zamestnávateľa pred klientmi

Aj keď to znie neuveriteľne, aj také niečo je bežnou praxou u niektorých zamestnancov. Mnohí si pritom vôbec neuvedomujú, že takýmto správaním idú sami proti sebe. Zabúdajú na rovnicu, kde klient živí zamestnávateľa a ten živí zamestnanca. V neposlednom rade, ak by sa chceli v budúcnosti zamestnať u takéhoto zamestnávateľa, ten si dvakrát rozmyslí, či si k sebe vezme človeka, ktorý pred ním očierňoval svojho predchádzajúceho živiteľa.

Bež rešpektu

Ak máte v tíme zamestnanca, ktorý nemá rešpekt pred nikým a pred ničím, je to pre vás ďalší varovný signál. Títo ľudia sú často arogantní vo vnútri firmy aj navonok. Chýbajú im spôsoby, ako správne jednať s kolegami, nadriadenými aj klientmi. Je to skutočne nebezpečná kategória ľudí, ktorá môže vašej firme ľahko poškodiť reputáciu, ak v jej menej koná takýto zamestnanec.

Mnohí zamestnávatelia volia prepustenie pracovníkov zo zamestnaneckého pomeru už len ako akési „ultima ratio“, respektíve poslednú možnosť, ako sa vysporiadať s takýmto človekom. Tomuto kroku väčšinou predchádza nejaký ten dohovor či hrozba. Ak ani tie nepomôžu, nasleduje posledná možnosť.

Zamestnanci stoja každú spoločnosť čas a nemalé finančné náklady a je preto logické, že zamestnávatelia väčšinou postupujú uvedeným spôsobom. Je však dôležité takýchto zamestnancov sledovať a ich toxické správanie včas odhaliť. Je to vždy lepšie, ako potom naprávať napáchané škody.

Zdroj: Inc.com, Podnikam.sk
Tlačiť

Odporúčané články

Čo si o tom myslíte?