Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Ako zostaviť marketingový plán v roku 2017?

Inteligencia, plán, biznis
ilustračné: thinkstockphotos.com
31. júla 2017 Zdroj podnikam.sk Tlačiť

Plánovanie je jedným z najdôležitejších úloh manažmentu. Podnikový plán je základom pre chod každého podniku. Plán marketingu je kľúčovým vstupom pre ostatné časti podnikového plánu. Mal by identifikovať najsľubnejšie obchodné príležitosti podniku a odhaliť možnosti, ako preniknúť na príslušný trh, a ako si tam vybudovať a udržať pozíciu. Je to nástroj komunikácie, ktorý kombinuje všetky prvky marketingového mixu do koordinovaného plánu.

Čo by mal marketingový plán podniku obsahovať?

Marketingový plán firmy obsahuje informácie – KTO, ČO, KEDY, KDE a AKO bude robiť, aby sa dosiahli stanovené ciele. Môže byť vytvorený z viacerých počtov menších marketingových plánov týkajúcich sa jednotlivých výrobkov alebo geografických oblastí.

Väčšina kníh o marketingovom plánovaní je zameraná skôr na teóriu. Taký prístup je vhodný pre teoretikov, no manažérovi odbytu celý proces výrazne komplikuje tvorbu marketingového plánu.

V tomto článku sme zvolili praktický prístup s len takým množstvom teórie, ktoré je potrebné na pochopenie plánovacieho procesu. Za každou časťou sú uvedené príklady, ktoré vám pomôžu zostaviť kostru svojho vlastného marketingového plánu súbežne s čítaním článku. Takýto marketingový plán veľmi dobre poslúži aj ako vzor.

V prémiovej časti obsahu nájdete:

  • Základné definície
  • Etapy prípravy marketingového plánu
  • Význam marketingového plánovania
  • Analýza situácie – marketingový audit
  • Marketingové prostredie a marketingový výskum
  • Situačná analýza
  • Stanovenie marketingovej stratégie
  • Akčné plány
  • Marketing v odvetví priemyslu a remesiel v roku 2017
  • Marketing v odvetví veľkoobchodu v roku 2017
  • Marketing v odvetví služieb v roku 2017
  • Marketing v odvetví hotelových a stravovacích služieb v roku 2017

Odporúčané ebooky

Odporúčané články

Témy

marketingový plánpodnikateľský plánPrémiový obsahživnostenské podnikanie

Odporúčané články

Témy

marketingový plánpodnikateľský plánPrémiový obsahživnostenské podnikanie

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Podnikateľský plán

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Doprava
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Riadenie firmy
Samospráva
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikám

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií. Všeobecné obchodné podmienky
OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...