Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Ako zostaviť marketingový plán podniku v roku 2018?

Inteligencia, plán, biznis
ilustračné: thinkstockphotos.com
5. apríla 2018 Zdroj podnikam.sk Tlačiť

V každom podnikaní bez výnimky platí, že bez zákazníkov neprežije žiadny biznis. Ak chcete osloviť nových a udržať si existujúcich zákazníkov, je dôležité porozumieť skutočnej hodnote marketingových aktivít pre váš biznis. Väčšina podnikateľov a manažérov si uvedomuje potrebu vytvorenia podnikateľského plánu. Len niektorí z nich však považujú za rovnako dôležitú aj tvorbu marketingového plánu podniku, či už pre kaderníctvo, hotel, alebo reštauráciu. Mnohí podnikatelia zároveň podliehajú mylnému presvedčeniu, že marketingový plán podniku je pre nich len stratou času a celý marketing im zbytočne odčerpáva finančné zdroje a čas. Odpoveď na otázku, prečo je marketing dôležitý a prečo by si mal každý podnikateľ vypracovať marketingový plán, budeme spoločne hľadať aj v nasledujúcich riadkoch.

Čo je marketingový plán podniku?

Marketingový plán je strategický dokument, ktorý v sebe zahŕňa prehľad o dostupných zdrojoch a obsahuje ciele pre budúci rast vášho podnikania. Na rozdiel od podnikateľského plánu sa však jeho pozornosť zameriava na získanie nových a udržanie existujúcich zákazníkov. Samotný plánovací proces je dôležitý najmä z toho pohľadu, že vám pomáha porozumieť rôznym faktorom ovplyvňujúcim vaše podnikanie. Kvalitný marketingový plán obsahuje konkrétnu víziu, ktorá robí vybrané podnikanie unikátnym a nájdete v ňom aj zásadné faktory, ktoré ho odlišujú od konkurencie. Tieto sa následne stávajú základnými piliermi, na ktorých možno ďalej stavať.

Budovanie korporátnej značky je dôležité bez ohľadu na veľkosť príslušnej organizácie alebo podnikania. V tomto procese je potrebné hľadať odpovede na otázky, kto je vaša cieľová skupina, ako splniť požiadavky vašich zákazníkov a ako im pomôcť porozumieť tomu, v čom sú vaše produkty a služby lepšie v porovnaní s konkurenčnými. Správne nastavený marketingový plán vám pomáha nájsť odpovede na to, ako premeniť oslovených zákazníkov na lojálnych, teda takých, ktorých ktorí sa k vám budú pravidelne vracať, budú u vás nakupovať a budú ďalej šíriť pozitívne povedomie o vašej značke.

Čo všetko by mal obsahovať marketingový plán?

Správne vypracovaný marketingový plán je cestovnou mapou, ktorá vás bude presne navigovať do stanoveného cieľa. Kvalitný marketingový plán by mal obsahovať tieto základné informácie – KTO, ČO, KEDY, KDE a AKO bude robiť, aby sa dosiahli stanovené ciele. Môže byť vytvorený z viacerých počtov menších marketingových plánov týkajúcich sa jednotlivých výrobkov alebo geografických oblastí. Takto vytvorený dokument vám pomôže priebežne kontrolovať stav vášho podnikania, narábanie s dostupnými zdrojmi, merať výkonnosť pracovného tímu a motivovať pracovníkov k lepším výkonom.

V aktuálnom článku sme zvolili praktický prístup s len takým množstvom teórie, ktoré je potrebné na pochopenie základného plánovacieho procesu v podniku alebo inom druhu podnikania. Po každej časti nasledujú aj konkrétne príklady v podobe priložených tabuliek, ktoré vám pomôžu zostaviť kostru svojho vlastného marketingového plánu, prípadne vám poslúžia ako užitočná inšpirácia.

V prémiovej časti obsahu nájdete:

  • Základné definície
  • Etapy prípravy marketingového plánu
  • Význam marketingového plánovania
  • Analýza situácie – marketingový audit
  • Marketingové prostredie a marketingový výskum
  • Situačná analýza
  • Stanovenie marketingovej stratégie
  • Akčné plány
  • Marketing v odvetví priemyslu a remesiel v roku 2017
  • Marketing v odvetví veľkoobchodu v roku 2017
  • Marketing v odvetví služieb v roku 2017
  • Marketing v odvetví hotelových a stravovacích služieb v roku 2017

Odporúčané ebooky

Odporúčané články

Témy

marketingový plánpodnikateľský plánPrémiový obsahživnostenské podnikanie

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Podnikateľský plán

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

26apr6:30Cash Flow - Prehľad peňažných tokov podľa súčasnej právnej úpravy6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Cash flow

09máj6:30BOZP v stavebníctve – "Vyhláška MPSVaR SR č. 147/2013 a jej novely : vyhl. MPSVaR SR 46/2014 a vyhláška MPSVaR SR č. 100/20156:30 Udalosť usporiadaná: s.r.o Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:BOZP

10máj6:30Registrácie v sociálnej poisťovni a v zdravotnej poisťovni - prehľad povinností mzdovej účtovníčky6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Mzdy a odvody,Personalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikám

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií. Všeobecné obchodné podmienky | Kontakt
OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...

X