Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Chcete pôsobiť inteligentnejšie? Týmto siedmim slovám sa v konverzácii snažte vyhnúť

Ilustračná fotografia Thinkstock
15. mája 2015 Tlačiť

Človek sa denne stretne s veľmi veľa informáciami a potrebuje z nich selektovať. Toto rýchle čítanie a triedenie, bohužiaľ, nie veľmi dobre vplýva na slovnú zásobu a vyjadrovanie sa. 

Neustále chatovanie a prehliadanie si internetových stránok tak trochu otupuje ľudskú myseľ. Pozrite sa, ktorým slovám by ste sa mali v konverzácii vyhnúť, aby ste pôsobili serióznejšie a o niečo inteligentnejšie.

1. Vlastne

Vlastne čo? Toto slovo by malo buď fungovať ako opravný výraz (napríklad boli to moji priatelia, vlastne známi), alebo by malo vyjadrovať hodnotiaci postoj k tomu, čo idete povedať. Jeho nadmerné používanie je popravde dosť otravné. Keď ho niekto použije v jednej vete trikrát, pôsobí tak, že vlastne ani nevie, čo chce povedať.

2. Skutočne

Niektorí ľudia sa potrebujú pri rozhovore uisťovať, že to, čo hovoria, je skutočne pravda. Že sa to skutočne stalo, že oni to skutočne zažili a že si skutočne nevymýšľajú. Potom ale skutočne toho druhého v konverzácii unudia k smrti. Pokúste sa tomuto slovu vyhnúť, alebo ho aspoň čo najviac obmedziť.

3. Absolútne

Na zdôraznenie výpovede sa začalo v rozhovoroch objavovať slovo absolútne. Zrazu je všetko absolútne super a absolútne dobré. Nie je, aspoň nie všetko. Netreba hovoriť, že niečomu absolútne rozumiete, alebo nerozumiete, stačí to povedať jednoducho. Rozumiem, nerozumiem, je to dobré, je to super. To úplne postačí.

4. Úprimne

Ak začnete alebo skončíte konverzáciu týmto slovom pôsobí to minimálne podozrivo. Len na seba upozorníte, že ste si niečo vymysleli, poprípade pozmenili realitu. Úprimnosť je dobrá vlastnosť, avšak všetko s mierou, aj používanie tohto slova.

5. Úžasný

Dnes je všetko úžasné. Film, na ktorom ste boli v kine, obed, ktorý ste práve zjedli, obchod, ktorý práve otvorili. Keď je ale svet taký úžasný, nepotrebuje, aby ho niekto neustále chválil. Vyhnite sa zdôrazňovaniu úžasnosti všetkého, čo ste videli, zažili a pod. a váš partner v konverzácii to určite ocení.

6. Čo keby

Väčšinou realita nezodpovedá našej predstave. Chceli by sme lepší život, lepšie auto či lepšieho partnera/partnerku. Čo keby sa stalo toto a tamto, alebo čo keby sme raz išli tam a tam. Snívať je naozaj krásne, nie však pri bežnej komunikácii s ostatnými ľuďmi. Nikto nepotrebuje vedieť, že ste snílek neustále zahľadený do svojej vymyslenej reality. Snívajte radšej potichu.

7. Že

Že funguje len ako spojka, nie ako uistenie. Používať slovo že ako otázku je veľmi nešťastná voľba. Vôbec sa niekoho na záver opýtať, aby ste sa uistili, či vôbec počúval, týmto spôsobom je neúctivé (ak ide o niekoho nadriadeného) a nevychované.

Možno si ani neuvedomujete, že tieto slová v bežnej komunikácii používate. Tak nejako mimovoľne vám vyletia z úst a ani sa nad tým nepozastavíte. Skúste sa ich vyvarovať a sami zistíte, či si niekto všimne zmenu. Možno sa na vás ľudia začnú pozerať trochu inak, akoby ste pôsobili inteligentnejšie…

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X