Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Koľko sme telefonovali a posielali správ 24.decembra? Niektorí operátori zverejnili štatistiky

Santa Claus using a mobile phone at Cristmas time
Thinkstock
26. decembra 2016 Zdroj Podnikam.sk Tlačiť

Nikoho neprekvapí, že práve 24. december je jedným z najvyťaženejších dní v roku pre telekomunikačné siete. Poďme sa bližšie pozrieť na konkrétne štatistiky SMS a MMS správ, hovorov a dátovej prevádzky. Informácie zatiaľ zverejnili operátori Slovak Telekom a O2 Slovakia.

5-násobne viac oproti priemeru

Ako informoval hovorca spoločnosti Slovak Telekom pre služby a financie Michal Korec, zákazníci poslali 24. decembra až 11 463 267 SMS, čo je približne podobný počet ako vlani. V porovnaní s priemerom bežného dňa je to 5-násobne viac.

„Najviac SMS správ sa už tradične posiela medzi 13. a 14. hodinou, a to až 1 205 665 – tu vidíme mierny nárast oproti najvyťaženejšej hodine roka 2015, presne o jedno percento,“ priblížil.

Zvýšil sa však aj počet multimediálnych správ. Zákazníci Telekomu na Štedrý deň poslali 267 459 MMS, čo je medziročne o 4 % viac. „Aj tento ukazovateľ zaznamenal na Štedrý deň niekoľkonásobné vyšší počet oproti bežnej denne prevádzke. Zmenila sa akurát najvyťaženejšia hodina – tento rok sa najviac MMS posielalo medzi 14. a 15. hodinou, vlani to bolo o 2 hodiny skôr, medzi poludním a 13. hodinou,“ doplnil Korec.

Odchádzajúcich hovorov zaznamenal Slovak Telekom 4 300 399. Tie rekordy podľa Korca netrhajú v porovnaní s bežným priemerným dňom a najväčšiu preferenciu na hovory má hodina medzi 10. a 11. hod. ako vlani.

O2 s výrazným nárastom dátovej prevádzky

Zákazníci spoločnosti O2 Slovakia poslali počas 24. decembra spolu 11 731 914 SMS správ, čo je asi o šesť percent viac ako vlani. Okrem toho odoslali okolo 370 tisíc obrazových správ MMS a zvýšili tak rekord z minulého roka o vyše osem percent.

Najviac však podľa telekomunikačného operátora narástol objem dátovej prevádzky. „V súlade s očakávaniami najviac narástol objem v dátovej prevádzke, o takmer 62%. Nezaostával ani počet SMS a MMS, ktoré opäť prekonávali rekordy. Naviac SMS a MMS si ľudia posielali medzi 13-tou a 15-tou hodinou. Hovory si aj v čase sociálnych sietí udržali porovnateľnú úroveň. Najviac si ľudia telefonovali medzi 10-tou a 11-tou hodinou,“ zhrnula Tereza Molnár, hovorkyňa spoločnosti O2.

Tabuľka

24.12.2016 SMS
počet odoslaných SMS 11 731 914 SMS
počet odoslaných SMS za najzaťaženejšiu  hodinu 1 198 706 SMS/hod (13:00 – 14:00)
počet odoslaných SMS za najzaťaženejšiu  minútu 21 703 SMS/min (13:24)
MMS
počet odoslaných MMS 369 338 MMS
počet odoslaných MMS za najzaťaženejšiu  hodinu 33 460 MMS/hod 14:00 – 15:00
počet odoslaných MMS za najzaťaženejšiu  minútu 817 MMS/min  14:17
HLAS
počet všetkých hovorov (mobilná sieť) 4 123 205
počet všetkých hovorov za najzaťaženejšiu  hodinu 458 560 Hovory / hod (10:00 – 11:00)
DATA
objem dátovej prevádzky pre sieť 2G 0,9 TiB
objem dátovej prevádzky pre sieť 3G 10,3 TiB
objem dátovej prevádzky pre sieť 4G 9,0 TiB
celkový objem dátovej prevádzky pre mobilnú sieť 20,2 TiB

Zdroj: O2 Slovakia

meziročné porovnanie 24.12 SMS
počet odoslaných SMS +5,7%
počet odoslaných SMS za najzaťaženejšiu  hodinu +8,1%
počet odoslaných SMS za najzaťaženejšiu  minútu +7,6%
MMS
počet odoslaných MMS +8,3%
počet odoslaných MMS za najzaťaženejšiu  hodinu +17,9%
počet odoslaných MMS za najzaťaženejšiu  minútu +24,7%
HLAS
počet všetkých hovorov (mobilná sieť) -1,2%
počet všetkých hovorov za najzaťaženejšiu  hodinu +0,0%
DATA
objem dátovej prevádzky pre sieť 2G -10,0%
objem dátovej prevádzky pre sieť 3G +5,1%
objem dátovej prevádzky pre sieť 4G +429,4%
celkový objem dátovej prevádzky pre mobilnú sieť +61,6%

Zdroj: O2 Slovakia

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

O2Slovak Telekomtelekomunikácie

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Zaujímavosti

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X