Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Marketing vyžaduje čoraz originálnejší prístup. Viete aké sú trendy?

Ako ušetriť na webmarketingu
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
21. januára 2016 Zdroj Zdroj: Podnikam.sk/MG Tlačiť

Osloviť zákazníka a predať mu tovar či službu si vyžaduje čoraz originálnejší prístup. Na zaujatie cieľovej skupiny už klasické marketingové postupy nestačia. Predajcovia musia reagovať na slabnúci vplyv klasického marketingu. Výrazné konkurenčné prostredie, nové informačné technológie a nasýtenosť trhu si doslova pýtajú vývoj nových trendov.

V marketingovom manažmente sa preto čoraz častejšie presadzujú progresívne metódy.

Sociálne siete
Hlavným súčasným trendom je reklama na sociálnych sieťach. Samotná priamočiara reklama ale nestačí. Sociálne médiá sú čoraz častejšie prakticky využívané ako nástroj dialógu so zákazníkmi.

Všetko mobilné
Trendom sú aj aktivity spojené takpovediac so všetkým mobilným. Narastá záujem o mobilné nákupy. Predajný proces sa stále rýchlejšie presúva na mobily. V niektorých oblastiach sa na mobilné obrazovky premiestňuje hlavne informačná a rozhodovacia časť nákupného procesu. V iných sa už priamo nakupuje.

Youtuberi
Rastúcim fenoménom sú hlavne medzi mládežou takzvaní Youtuberi. Teda zákazníci navzájom komunikujúci hlavne videoobsahom.

Obsahový marketing
Stály rast popularity vykazuje aj content, čiže obsahový marketing. Teda informačne hodnotné posolstvo, ktorým možno o produkte povedať čo najviac.

Crowdsourcing a Co-creation
Veľa vrcholných manažérov si už uvedomuje nevyhnutnosť spolupracovať so zákazníkmi pri tvorbe firemných stratégií.

Skúsenostný marketing
Zameriava sa na vytvorenie príjemnej skúsenosti z každej spotreby. Snaží sa prilákať zákazníka k opätovnému nákupu. Prvá skúsenosť s produktom musí byť nezabudnuteľná.

Reverzný marketing
Zapája zákazníka už do samotného navrhovania produktu, jeho ceny aj spôsobu distribúcie. Výsledkom sú produkty šité na mieru zákazníka.

Holistický marketing
Snaží sa priamo myslieť ako možný zákazník.

Lovemarks marketing
Založený na emocionálnom vzťahu zákazníkov k danej značke. Smeruje k tomu, aby zákazníci konkrétnu značku preferovali, dokonca priam milovali.

Scénický marketing
Zoskupuje ľudí podľa podobných scén v ich živote. Napríklad, akú hudbu počúvajú, aký štýl odevu nosia, ako sa radi zabávajú. Vychádza z psychologických charakteristík jednotlivých skupín kupujúcich.

Zážitkový marketing
Spolieha sa na silný zážitok zo spotreby výrobku, či užívania služby. Môžu to byť zážitkové hotely, nakupovanie alebo turistika.

Virálny marketing
Samovoľne sa šíriaci sa marketing. Ide o snahu, aby si zákazníci sami medzi sebou povedali o propagovanom výrobku, službe alebo internetovej stránke.

Guerillový marketing
Firmy sa snažia dosiahnuť maximálny účinok s minimom zdrojov. V niektorých prípadoch až na hranici zákonnosti. Napríklad umiesťovaním odkazov na netradičné miesta ako ľudské telo. Prípadne parazitovaním na aktivitách konkurencie. Povedzme pri nejakej významnej akcii.

Tak, ako moderné technológie podmieňujú vznik nových marketingových postupov, zároveň na druhej strane pomáhajú pri ich presadzovaní v praxi.

Ako môžu pomôcť nové technológie

Značky budú ešte viac využívať nové technológie na poskytovanie silných a zosobnených zážitkov. Vyplýva to z analýz spoločnosti ZenithOptimedia, ktorá sa zaoberala vplyvom nových technológií na maloobchod, médiá a zábavný priemysel.

Videoobsah na mieru
Vzhľadom k tomu, že niektorí spotrebitelia prestávajú úplne sledovať tradičnú televíziu, z online videa sa stáva bežná alternatíva klasického televízneho vysielania. Stále viac značiek sa sústreďuje na tvorbu vlastného obsahu spolupracujúc so známymi tvárami. Cieľom je vytvorenie videoobsahu na mieru pre konkrétne publikum.

Beacon
Proximity marketing alebo marketing zblízka sa už istú dobu používa. Technológia beacon ho ale posúva na vyššiu úroveň. Ide o nízkoenergetický rádiový vysielač, ktorý posiela na múdre telefóny zákazníkov signály Bluetooth s informáciami v reálnom čase. Takto možno cielene sprostredkovať aktuálne lokalizované zážitky.

Vôňa v maloobchode
Inovatívne značky ťažia z pokroku, ku ktorému došlo vo využívaní vôní na zmenu nálad. Tiež k zosilneniu emócií a vytváraniu zážitkov. Vydavatelia začínajú experimentovať s vôňami priradenými k určitým kapitolám kníh. Posielať by sa mali dať aj voňavé správy.

Adresnosť sociálnych médií
Pri výbere značiek si ľudia zvyknú nechať poradiť od priateľov na sociálnych médiách. Dochádza k takzvanej sociálnej adresnosti. S podporou jednotlivých značiek tak môžu vznikať adresné online zoznamy prianí konkrétnych osôb.

3D tlačiarne
Bežnou sa stáva technológia, ktorá umožní prispôsobiť si svoje obľúbené produkty na mieru. Dostupných je už množstvo špičkových 3D tlačiarní, vďaka ktorým si zákazníci môžu ľahšie odskúšať produkty svojich obľúbených značiek.

Vizuálny web
Technologické inovácie menia online fotografie a vizuálny web na silný prostriedok adresného nákupu. Stále častejšie sa predáva prostredníctvom stránok s fotografiami. Značky preto musia investovať do zobrazení čo najvyššej kvality.

Mobilné aplikácie
Funkcie umožňujúce označenie „páči sa mi“ jednoduchým posunutím doprava sa najprv používali v rámci zoznamovacích aplikácií. Teraz sa stávajú bežné a účinné aj v ďalších online oblastiach. Napríklad v móde. Jednoduchá funkcia ľuďom pomáha vytvoriť si vlastné zoznamy toho, čo si želajú získať.

Múdre senzory
Vďaka technológiám sa postupne zvyšuje prepojiteľnosť jednotlivých zariadení v našom živote. Senzory, ktoré to umožňujú, sa navyše stávajú stále dostupnejšie. Značky začínajú tento trend využívať v rámci ponuky správcovských služieb.

Technológia mení dej
Vyrozprávanie príbehu značky je vďaka prepojeniu rôznych druhov médií a interaktívnych technológií oveľa jednoduchšie a efektnejšie. Umožňuje to jednoduchšia integrácia obsahu naprieč rôznymi zariadeniami. Značky sú schopné ponúknuť pútavejšie príbehy vďaka obsahu na mieru. Ten je možné prezentovať prostredníctvom rôznych platforiem.

Geozábava
Mladá generácia sa stále viac snaží interaktívne online zapojiť do bezprostredného prostredia. Umožňuje jej to technológia určovania zemepisnej polohy. Značky objavujú nové príležitosti na posielanie správ a vytváranie zážitkov založených na zemepisnej polohe zákazníkov.

Odporúčané ebooky

Súvisiace články v seriáli "Trendy v živnostenskom podnikaní"

Zobraziť všetky články v seriáli "Trendy v živnostenskom podnikaní"

Témy

marketingtechnológietrendy

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Online marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
DPH - Daň z pridanej hodnoty
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
Legislatíva, zákony
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Personalistika
Pracovné právo
Právo
Riadenie firmy
Samospráva
Školstvo
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Verejná správa
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny

december

15novalldayDaň z príjmu fyzickej osoby - Odvedenie sumy na zabezpečenie dane z príjmov platiteľom podľa § 44(Celý deň) Typ Udalosti:Povinnosti

12dec8:30Nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

12dec8:30Manažérske účtovníctvo – prípadové štúdie8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Finančné riadenie,Manažment

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikám

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií. Všeobecné obchodné podmienky | Kontakt
OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...

X