Päť (ne) tradičných techník, ako sa zbaviť stresu a posilniť celkovú odolnosť

19. marca 2017
Ekonomická sloboda Slovenska sa zlepšila
Image of running man on background of bright blue sky with white clouds Fotobanka Pixmac

Webový portál www.express.co.uk napísal, že až jeden z troch obyvateľov vo Veľkej Británii trpí syndrómom vyhorenia spôsobeného v dôsledku príliš veľkého stresu. Je to skutočne vysoké číslo a je preto veľmi dôležité osvojiť si techniky, ktoré vám pomôžu udržať sa v pokoji aj v napätých situáciách.

  1. Kontrolujte svoje myšlienky

Jedným z najúčinnejších spôsobov, ako poraziť stres, je kontrolovať vlastné myšlienky. Keď vedome našepkáte čokoľvek vášmu podvedomiu, ono nerozlišuje medzi skutočným a vymysleným. Iným slovami, uverí tomu, čo ste mu povedali. Preto, ak si budete hovoriť, že ste v strese, tak v ňom aj naozaj budete. Vytvorte si čas na relax, počas ktorého budete môcť rozmýšľať. Najlepšie urobíte, ak si trochu takého času nájdete každý deň. Pomôže vám to upokojiť sa a usporiadať si myšlienky.

  1. Buďte pánom svojho času

Veľkú časť stresu vytvára pocit, že nemáte dostatok času robiť všetko to, čo by ste chceli. Je preto veľmi dôležité naučiť sa efektívne si organizovať čas tak, aby ste si v živote vytvorili potrebnú rovnováhu medzi profesionálnym a osobným životom. Plánovanie je kľúčovým faktorom v tomto procese. Urobte si zoznam vecí, ktoré musíte vybaviť počas nasledujúcich dní. Napíšte si, čo všetko musíte urobiť v práci aj doma. Potom si vytvorte zoznam osôb, s ktorými sa chcete stretnúť a dohodnite si stretnutia. Môže to znieť ako banálna rada, ale tí, ktorí ju používajú, veľmi dobre vedia, že táto technika naozaj funguje.

  1. Buďte všímaví

Je to určitý spôsob myslenia, ktorého korene siahajú až do východných kultúr a je súčasťou mnohých náboženstiev. Jeho podstatou je byť v kontakte s prítomnosťou a byť prítomným v danom momente. Skúste napríklad obmedziť používanie rôznych informačných technológií. Aj keď ste presvedčení o tom, že trávite čas so svojou rodinou, často to tak nie je. Ak ste neustále na telefóne, alebo na počítači, podľa tejto teórie nie ste skutočne prítomný v danom momente a čas s rodinou naozaj netrávite.

  1. Naučte sa nechať odísť veci

Táto technika je jedným z najväčších pomocníkov v boji so stresom. Schopnosť nechať odísť minulosť a veci, ktoré sa v nej udiali, vám pomôže odstrániť stres. Platí tu totiž pravidlo, že nikto nedokáže zmeniť minulosť, no každý je schopný ovplyvniť svoju budúcnosť. Ak potrebujete spomaliť a upokojiť sa, jednoducho to urobte. Uvedomte si, že žijete v strese a nerobí vám to dobre. Následne podniknite kroky, ktorými situáciu zlepšíte.

  1. Doprajte si viac pohybu

Cvičenie produkuje serotonín, ktorý prináša pocit šťastia a pomáha odbúravať stres. Pohyb zároveň zlepšuje celkové zdravie a pomáha predchádzať chorobám. Ak máte dostatok pohybu na čerstvom vzduchu, v boji proti stresu si tým pomáhate až dvojnásobne. Pravidelné cvičenie vám umožňuje konštruktívnym spôsobom sa zbaviť hnevu a rôznych frustrácií. Má tiež blahodarné účinky na vašu myseľ.

Všetky vyššie uvedené techniky sú efektívnymi bojovníkmi so stresom. Ich praktikovaním sa však nezbavíte len samotného pocitu stresu, ale posilníte si tým aj celkovú odolnosť voči rôznym životným nástrahám. Tieto techniky vám účinne pomôžu v prekonávaní prekážok, ktoré stoja na ceste za vaším šťastím a úspechom.

Odporúčané články

Čo si o tom myslíte?