Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Podľa čoho si zákazníci vyberajú stavbárov?

Stavebníctvo
Thinkstock
6. júna 2016 Zdroj SITA Tlačiť

Podnikáte v stavebníctve? Ak áno, tak nasledujúce informácie sa vám zídu.

Najefektívnejším a zároveň najpoužívanejším spôsobom získavania stavebných zákaziek je dlhodobá spolupráca so zadávateľom a osobné kontakty. Pre zákazníkov je kľúčovým kritériom pri výbere dodávateľa cena a vlastná predchádzajúca skúsenosť s firmou. Najmenší vplyv má naopak reklama a garancia vrátane poistenia. Vyplýva to z druhej tohtoročnej kvartálnej analýzy slovenského stavebníctva spracovanej spoločnosťou CEEC Research v spolupráci so spoločnosťou Považská cementáreň, a. s. Ladce.

Dlhodobá spolupráca a osobné kontakty ako najčastejší a najefektívnejší spôsob získavania zákazky získali u oslovených riaditeľov stavebných spoločností 7,6 bodu z desiatich. Zatiaľ čo pre veľké spoločnosti sú dôležité tiež tendre a výberové konania (7,1 bodu), malé a stredné firmy profitujú z osobných kontaktov (7,7 bodu) a dlhodobej spolupráce (7,7 bodu).

Zákazky získavame vo výberových konaniach v privátnom sektore, respektíve vo verejných obstarávaniach. Väčšinou má najväčšiu váhu cena, súkromní investori prihliadajú i na ďalšie ukazovatele odbornosti a kvality spoločnosti,“ povedal riaditeľ bratislavskej spoločnosti PS STAVBY, s. r. o. Miloš Milanovič. Generálny riaditeľ a konateľ spoločnosti Stavomont SP Snina, s. r. o. Ondrej Patlevič uviedol, že bez investorov, s ktorými dlhodobo pracujú, by firma mala značné problémy so získavaním zákaziek. „Normálni zákazníci sa pri výbere stavebnej firmy rozhodujú z dlhodobých skúseností s jej výsledkami práce. Najhoršie je získať zákazku cez verejné obstarávanie u štátnych a samosprávnych orgánov. Tu naďalej pretrváva veľká netransparentnosť a manipulácia,“ upozornil Patlevič.

Pre zákazníkov stavebných spoločností je kľúčovým kritériom pri výbere dodávateľa najmä cena. Potvrdilo to 99 percent riaditeľov a tento faktor označili číslom 8,1. Dôležitosť ceny potvrdili zástupcovia spoločností naprieč sektorom bez ohľadu na veľkosť firmy. Druhým dôležitým faktorom je vlastná predchádzajúca skúsenosť so stavebnou firmou (7,1 bodu). Najmenej dôležité sú pre potenciálnych zákazníkov reklama, veľkosť firmy a garancia vrátane poistenia.

Cena je aj v dnešnej dobe stále najdôležitejším faktorom získania zákazky. Avšak pozitívnym impulzom je, že pri niektorých zákazkách a zákazníkoch do hry vstupuje aj dlhodobá spolupráca, dobré vzťahy či konkurencieschopný produkt,“ priblížil riaditeľ spoločnosti Tyros Loading Systems SK, s. r. o. Vrbové Roman Drobný. „Zostáva nám len veriť, že v budúcnosti nebude najdôležitejším faktorom pre získanie zákazky iba cena, ale i skúsenosti, kvalita služieb či ochota riešiť krízové situácie,“ dodal.

Privátni investori, ktorí uvažujú inovatívne a hľadajú konkurenčnú výhodu, podľa generálnej riaditeľky spoločnosti Skanska SK, a. s. Bratislava Magdalény Dobišovej reagujú hlavne na inovatívne riešenia a nové technológie, ktoré dokážu dať stavbe pridanú a udržateľnú hodnotu. „Je cítiť stále väčší tlak na rýchlosť vykonávania stavieb. Verejní zákazníci sú viazaní zákonom o verejnom obstarávaní a tam je veľakrát kreativita obstarávateľov kontraproduktívna. Nepochopiteľné je priraďovanie nezmyselne vysokej váhy v hodnotiacich kritériách na lehotu výstavby,“ vyhlásila Dobišová. Ak je váha hodnotiaceho kritéria 30 % na lehotu výstavby pri stavbách trvajúcich dva až tri mesiace, tak úspora jedného mesiaca času podľa nej umožňuje vybrať ponuku o 15 až 20 % drahšiu pri rovnakej kvalite, čo je mimoriadne drahý príplatok za rýchlosť.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

stavebníctvovysoké ceny

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ekonomika

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X