Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Pozor na niektoré chyby, ktoré môžu odradiť potenciálnych investorov pri rokovaniach

Prezentácia, firma, porada, podnikatelia
Thinkstock

Mnohí podnikatelia pri rokovaniach často zbytočne tlačia na potenciálnych investorov. Táto ich snaha väčšinou zahŕňa kombináciu dobrého zacielenia, vytrvalosti a hľadanie spôsobu, ako presvedčiť o výhodnosti pripravovanej transakcie pre obe zainteresované strany.

Často sa však stáva, že pri tomto svojom úsilí to podnikatelia túžiaci po získaní investície preženú a svoje šance pochovajú hneď na úvodnom stretnutí s potenciálnym investorom. Dobrou správou je, že viacerým chybám, ktoré môžu viesť k uvedenému neúspechu, možno efektívne predchádzať. Niektoré z nich nájdete aj v nasledujúcich riadkoch a môžu vám poslúžiť ako inšpirácia.

Rokovanie, dohoda, jednanie, podanie ruky
Thinkstock

Nedostatočná znalosť publika

Najmä začínajúci podnikatelia môžu mať niekedy problém s riadnym výkonom domácej úlohy, ktorej podstata spočíva v spoznaní toho, s kým rokujú. Môže sa im potom veľmi ľahko stať, že počas stretnutia prídu na to, že investor, s ktorým sa stretli, sa vôbec nehodí pre typ ich podnikania. Kľúčovým faktorom je preto porozumenie profilu vyhliadnutého investora. Záujemcovia o investíciu by tak mali vedieť, do akého sektora tento podnikateľ bežne investuje a mali by mať pripravené aj zásadné dôvody, ktorými ho chcú presvedčiť o obostrannej výhodnosti pripravovanej transakcie.

Tvrdenie o neexistencii konkurencie

Toto je veľká chyba, ktorá môže potenciálneho investora rýchlo priviesť na myšlienku, že podnikateľ si nie je dostatočne vedomý sily, ktorá stojí proti nemu na trhu. Konkurencia existuje všade a nie je obmedzená ani sektorom, ani geografickou polohou. Je preto veľmi dôležité porozumieť alternatívam, ktoré ponúkajú vaším zákazníkom konkurenti. Zároveň s tým by ste mali byť schopní obhájiť si názor, prečo je váš produkt alebo služba lepšia, respektíve v čom sú ich výhody v porovnaní s tými konkurenčnými.

ľudia, pracovná porada
Thinkstock

Žiadne údaje na podporu tvrdení

Bez ohľadu na to, v akej oblasti sa pohybujete, na vybudovanie biznisu potrebujete zákazníkov a z dlhodobého hľadiska musíte byť schopní ukázať cestu profitability. Či sú už vašimi zákazníkmi jednotlivci alebo firmy, budete potrebovať prostriedky na ich získanie aj udržiavanie. Existujú rôzne merítka, ktoré pritom môžete využiť. Ak je história vašej spoločnosti ešte príliš krátka, je dobré predložiť potenciálnemu investorovi aspoň odhady a predpoklady, ktoré budú vychádzať z údajov iných podnikateľov.

Posledný krok

Či sa už skončilo vaše rokovanie s investorom úspešne alebo nie, je dôležité, aby ste získali spätnú väzbu v podobe pozitívneho alebo negatívneho výstupu. Mnohí podnikatelia často váhajú a majú strach z tohto kroku. Je to pritom jeden z kľúčových faktorov, ktorý vám umožní spoznať silné a slabé stránky dôležité pre nasledujúci vývoj podnikania. Dobrým zvykom je tiež ukázať vďačnosť za čas, ktorý vám investor venoval a prípadne sa rozlúčiť v tom duchu, že ostanete v kontakte pre budúcu spoluprácu na iných projektoch, ktoré budú zaujímavé pre obe strany.

Img_2614.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. Vo svojej praxi sa venuje oblasti korporátneho práva, copywritingu a prekladateľskej činnosti.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

chybyinvestíciepodnikanierokovanie

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ako začať podnikať

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X