Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Pozor na týchto 5 komunikačných pascí! Pri týchto technikách môžete pôsobiť nepresvedčivo

Očný kontakt, kancelária, biznisman, face to face
ilustračné: thinkstochphotos.com

Sila presvedčivosti môže byť extrémne silným nástrojom, ak ju viete správne nasmerovať a naplno využívať jej potenciál. Vhodne zvoleným postupom tak dokážete pozitívne ovplyvniť výsledok pracovného pohovoru či rokovanie o dôležitom obchode.

Ako sa stať presvedčivejším?

Aj napriek tomu, že môžete pôsobiť ako bystrý a výrečný jedinec, prílišné zameranie sa na intenzitu vášho prejavu môže byť kontraproduktívne. Miesto toho by ste sa mali viac sústrediť na zmysel toho, čo chcete svojím prejavom adresátovi odovzdať. Inými slovami, spôbob podania vašich myšlienok je dôležitý, no ich obsah je stále o priečku vyššie. To znamená, že váš prejav by mal mať určitú logiku, mal by dávať zmysel a pôsobiť ako nevyvrátiteľný argument.

Ak túžite byť ešte presvedčivejší, v nasledujúcich riadkoch nájdete niekoľko pascí, do ktorých by ste nemali spadnúť pri tomto vašom snažení.

Hand and mousetrap with money isolated on white background
Fotobanka Pixmac
  1. Nepreháňajte to s protichodnými myšlienkami

Pri používaní uvedenej techniky sa diskutujúci snaží podkopať dôveryhodnosť protichodnej myšlienky. Jej cieľom je ukázať oponenta v extrémnom svetle. V bežnom rozhovore k tomu môže dôjsť napríklad aj tak, že z určitej konverzácie si vyberiete len niektoré extrémne fakty a neuvediete pritom celú súvislosť. Pasca tejto techniky spočíva najmä v tom, že tým podkopávate svoju vlastnú dôveryhodnosť a oslabujete svoju argumentačnú schopnosť do budúcnosti.

  1. Neberte veci príliš osobne

Môže sa stať, že niektoré témy rozhovorov vás poriadne rozohnia a môžete preto nadobudúť dojem, že prišiel čas obrátiť rozhovor na niečo osobné. Ako príklad možno uviesť situáciu, kedy určitého človeka označíte za prešibaného či nedôveryhodného len preto, že na vás robí taký dojem. Ak spadnete do tejto pasce, výsledkom bude opäť strata sily vašich argumentov.

Byrokratickým nezmyslom roka je prihlasovanie dohodárov
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
  1. Nepoužívaje taktiku strachu bez dôkazov

Možno, že ste presvedčení o tom, že odvolanie sa na emóciu strachu pomôže vašim argumentom ľahšie zabodovať. Pôsobiť presvedčivejším dojmom tak, že uvediete vaše publikum do strachu, však môže byť údernou technikou len vtedy, ak máte skutočne presvedčivé argumenty. V opačnom prípade sa vám môže veľmi ľahko stať, že vám adresát neuverí. Nič totiž nezničí vašu dôveryhodnosť rýchlejšie, ako vymyslené či prehnané skutočnosti, ktoré vaše publikum odhalí.

  1. Pozor na pravidlo väčšiny

Používanie pravidla väčšiny na podporu našich tvrdení, je jednou z pascí, do ktorej často padáme pri našom argumentovaní. Táto technika spočíva v tom, že sa niekoho snažíte presvedčiť o tom, že váš argument je správny preto, že si to myslí väčšina alebo väčšie množstvo ľudí. Je to však podobné, ako by sa obchodník snažil presvedčiť svojho zákazníka o tom, že ponúkaný počítač by si mal kúpiť len preto, že je dobre prijatý ostatnými klientmi.

manazment/manazment-podnikatela/21/elektronicka-komunikacia-moze-podnikatelom-znizit-poplatky
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
  1. Zovšeobecňovanie

Prílišné zovšeobecňovanie a poukazovanie na zaužívané stereotypy tiež patrí k veľkým pascám, do ktorých môžete ľahko spadnúť. Vyhnite sa preto vynášaniu súdov nad ľudmi, s ktorými sa zhovárate, alebo nad tými, o ktorých sa rozprávate. Nikdy totiž neviete, z akého dôvodu sa zachoval spôsobom, ktorý sa práve chystáte kritizovať.

Všetky uvedené techniky vám môžu pomôcť pri tréningu vašej presvedčivosti. Budovanie rešpektu a dôvery je však dlhodobý proces, ktorý si vyžaduje pravidelný tréning a neustále zlepšovanie. Treba si pritom pamätať aj to, že vybudovanie dobrej povesti trvá celé roky, no zničiť ju dokáže jeden krátky moment.

Img_2614.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. Vo svojej praxi sa venuje oblasti korporátneho práva, copywritingu a prekladateľskej činnosti.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

dôverakomunikáciapresvedčivosťrešpekt

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X