Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Prečo mnohí zamestnávatelia neuvádzajú výšku platu v ponukách práce?

Porada, pracovný pohovor
ThinkstockPhotos

Každý, kto si už niekedy hľadal prácu prostredníctvom internetu, už zrejme narazil na ponuky práce, ktoré neobsahovali výšku platu pre danú pracovnú pozíciu. Mnohí ľudia sú z tejto stratégie firiem rozčarovaní a nerozumejú dôvodom, prečo zamestnávatelia výšku ponúkanej mzdy nezverejňujú. Nižšie nájdete niektoré z možných odpovedí na túto otázku.

Chcú ľudí, ktorých poháňa nadšenie

Jedným z možných vysvetlení načrtnutej politiky mnohých firiem je ich záujem o ľudí, ktorí sú nadšení zo samotnej pracovnej pozície a nie z výšky platu. Či je to správny pohľad na vec, je na zvážení každého z vás. Kľúčovým faktorom tejto stratégie je nájsť človeka, ktorý bude nadšený z ponúkanej práce a na konci dňa si želajú zamestnanca, ktorého cieľom nie je len výška finančnej odmeny.

Snažia sa vyhnúť konfliktom so súčasnými zamestnancami

V mnohých organizáciách existujú skutočne veľké rozdiely v platoch zamestnancov, a to aj medzi takými, ktorí majú rovnakú náplň práce aj zodpovednosť. Pri prijímaní nových ľudí tak môže spoločnosť zvoliť vyšší plat pre nového človeka a pri jeho zverejnení by mohli mať príslušní manažéri problém s vysvetľovaním tejto politiky súčasným zamestnancom.

Mzdy, peniaze, výplata
Thinkstock

Konkurencia

Keď hovoríme o pracovných ponukách, jedným dychom zároveň dodávame, že toto je trh kupujúceho. Zamestnávatelia preto nie sú tí, ktorí by museli ísť s kožou na trh, aby zaujali tie najväčšie talenty.

Boja sa toho, že uchádzači budú chcieť najvyšší možný plat

Niektoré spoločnosti sa tiež obávajú toho, že ak by zverejnili platový rozsah pre konkrétnu pracovnú pozíciu, potenciálni kandidáti budú žiadať vrchol. Ak potom ponúknu uchádzačovi štartovací plat v spodnej časti tohto rozpätia, môžu byť títo ľudia sklamaní, čo nie je dobré pre začiatok profesionálneho pôsobenia v danej organizácii. Je to demotivačný faktor.

Stres, smútok, prepracovanosť
Thinkstock

Nechcú ľudí odradiť od náborového procesu

V iných prípadoch zase firmy nezverejňujú výšku ponúkanej mzdy preto, že očakávajú prílev skutočne zaujímavých kandidátov. V praxi sú potom často ochotné zaplatiť oveľa viac, ako sa bežne ponúka na porovnateľných pracovných pozíciách. Ak firmy zverejňujú platové rozpätie pre danú pracovnú pozíciu, často hľadajú len priemerných zamestnancov.

Faktom je, že každého uchádzača o prácu zaujíma výška jeho budúceho platu a všetky súvisiace výhody. Pravdou však je aj to, že v rebríčku hodnôt, ktoré si vážia na svojom zamestnávateľovi, sa tento faktor v prieskumoch bežne neumiestňuje na prvých priečkach. Mnohí ľudia totiž dávajú prednosť aj rôznym iným dôležitým veciam a z tejto filozofie potom zrejme vychádza aj veľká skupina zamestnávateľov.

Img_2614.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. Vo svojej praxi sa venuje oblasti korporátneho práva, copywritingu a prekladateľskej činnosti.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

pracovná pozíciaPracovný pohovorprijímanie zamestnacovstratégia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Personalistika

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X