Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Radíme, ako vypracovať kvalitný biznis plán (časť 3): Marketing v odvetví veľkoobchodu

Radíme, ako vypracovať kvalitný biznis plán (časť3): Marketing v odvetví veľkoobchodu
Fotobanka Pixmac
25. júla 2012 Tlačiť

V nadväznosti na predchádzajúce články, ktoré sa týkali spracovania úvodných častí podnikateľského plánu, dnes prinášame rady a informácie o tom, ako pracovať časť podnikateľského plánu týkajúcu sa marketingu v odvetví veľkoobchodu.

 

Obchodná metóda

  • Stručne popíšte vašu cieľovú skupinu, sortiment produktov, cenovú úroveň atď.

 

Trh

  • Zameriate sa na určitú skupinu zákazníkov? Aké sú ich charakteristiky?
  • Viete odhadnúť rozsah trhu?
  • Akú jeho časť chcete zaujať?
  • Diskutovali ste už so svojimi budúcimi zákazníkmi?
  • Aké boli ich reakcie?
  • Oboznámili ste ich s predpokladanými cenami?
  • Aké boli reakcie?

 

Miesto podnikania

  • Prečo ste sa rozhodli pre dané miesto?
  • Viete rozdeliť daný priestor podľa rôznych funkcií?
  • Aká časť podnikateľských priestorov bude slúžiť na predaj, aká časť na administratívu, aká na sklad?
  • Aké sú priestory celkovo?

 

Produkt (sortiment produktov)

  • Stručne popíšte produkty, ktoré budete ponúkať.

 

Cena

  • Určili ste už predajnú cenu vašich produktov?
  • Ak áno, čo bolo základom na kalkulácie?

 

Podpora predaja

  • O čo sa najviac zaujímajú zákazníci?

 

Tabuľka č. 1

 

Motivácia k nákupu Áno – Neutrálne – Nie Dokážete z ich pohľadu splniť želania?
Rozsiahly sortiment produktov Áno – Neutrálne – Nie Áno – Nie
Kvalita Áno – Neutrálne – Nie Áno – Nie
Cena Áno – Neutrálne – Nie Áno – Nie
Dodacia doba Áno – Neutrálne – Nie Áno – Nie
Služby Áno – Neutrálne – Nie Áno – Nie
Záruka Áno – Neutrálne – Nie Áno – Nie
Dostupnosť Áno – Neutrálne – Nie Áno – Nie
Iné Áno – Neutrálne – Nie Áno – Nie

 

  • Akým spôsobom oslovíte zákazníkov a ktoré motivácie budete zdôrazňovať?
  • Ktoré z nasledovných nástrojov zdôrazňujete?

Tabuľka č. 2

Reklamné zásielky poštou Áno – Nie Veľmi – Málo
Inzeráty Áno – Neutrálne – Nie Veľmi – Málo
Sponzorstvo Áno – Neutrálne – Nie Veľmi – Málo
Ústna reklama Áno – Neutrálne – Nie Veľmi – Málo
Iné Áno – Neutrálne – Nie Veľmi – Málo

 

Konkurenčná pozícia

  • Ako hodnotíte vašu spoločnosť proti najdôležitejším konkurentom?

 

Tabuľka č.3

Odhad konkurencieschopnosti proti konkurentom (+/o/-)* Mená najdôležitejších konkurentov
  Konkurent 1 Konkurent 2 Konkurent 3 Konkurent 4
Rozsiahly sortiment produktov        
Kvalita        
Cena        
Dodacia doba        
Služby        
Záruka        
Dostupnosť        
Iné        

* Do tabuľky č. 3 dopíšte znaky:+ = vlastná spoločnosť je lepšiao = rovnaké- = vlastná spoločnosť je horšia

 

Aký je rozdiel medzi vašimi produktmi a produktmi uvedených konkurentov?

  • Dokážete odhadnúť celkový obrat vašich konkurentov?
  • Ak áno, koľko to je?
  • Aké sú vaše silné stránky v porovnaní s vašimi konkurentmi?
  • Aké sú vaše slabé stránky v porovnaní s vašimi konkurentmi?

 

Distribúcia

  • Budete distribuovať tovar zákazníkom vo vlastnej réžii alebo využijete uzatvorenie zmluvy s partnerom?
  • Ak vo vlastnej réžii, ako bude organizované plánovanie distribúcie?

 

Nákup

  • Kontaktovali ste už budúcich dodávateľov?
  • Ak áno, za akých dodacích a platobných podmienok sú ochotní s vami spolupracovať?
  • Ste závislí na obmedzenom počte dodávateľov/výrobcov?
  • Ak áno, koľko ich je?
  • Aké opatrenia ste realizovali, aby ste sa zabezpečili voči nákupnému riziku spojenému s importom/exportom?

 

O tom, ako spracovať ďalšie časti plánu, si povieme nasledujúcom článku.

dj 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Online marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X