Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Login
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Šesť tipov, ako ukončiť prácu s gráciou

Výpoveď, odchod z práce
ilustračné: thinkstockphotos.com
20. marca 2017 Zdroj www.businessinsider.com Tlačiť

Nezáleží na tom, ako veľmi nenávidíte svoju prácu, oznámenie o tom, že v nej končíte, môže byť veľmi nepríjemné. Ako povedať šéfovi, že odchádzate, s eleganciou a bez zbytočného hnevu? Vyskúšajte tento návod:

Povedzte to šéfovi osobne

Personálnemu oddeleniu treba poslať formálny list s rezignáciou, šéfovi by ste to však mali oznámiť osobne. Prvých 15 minút práce využite na to, aby ste sa stretli so šéfom a osobne sa s ním porozprávali. Konverzácia by mala byť pozitívna, profesionálna a konštruktívna. Zdržte sa hrubých a urážlivých slov bez ohľadu na to, aký strašný váš šéf bol. Možno totiž budete potrebovať od neho odporúčanie, alebo raz budete pracovať opäť spoločne.

Výpoveď musí byť jasná

Nemusíte v oficiálnej výpovedi písať celý príbeh. Postačí, keď napíšete meno, funkciu, vyhlásenie, že končíte v práci, a dátum vášho odchodu, to sú veci, ktoré musia nevyhnutne byť vo výpovedi napísané. Ak sa potrebujete posťažovať, toto nie je to správne miesto.

Nebuďte príliš osobný

Určite sa nájdu ľudia, ktorým chcete poďakovať, pochváliť ich či sa s nimi rozlúčiť. Pošlite im osobné poďakovanie, avšak každému samostatne. Umožní vám to prispôsobiť každý list pre každého príjemcu.

Správne načasovanie

Neexistuje správne číslo, koľko v predstihu oznámiť svoj odchod, mali by ste však brať ohľad na to, že váš šéf bude musieť niekoho nájsť a náhradu vyškoliť. Pokiaľ nemáte v zmluve určenú výpovednú dobu, dajte svojmu zamestnávateľovi aspoň mesiac.

Výstupný rozhovor

Niektoré spoločnosti sú zvedavé na to, prečo ich zamestnanci odchádzajú. Možno aj tá vaša bude nato zvedavá a bude chcieť diskutovať o vašom odchode. Personalisti tak prichádzajú nato, prečo im odchádzajú talenty. Je to vaša posledná príležitosť dať zamestnávateľovi svoj názor. Nevyťahujte však staré krivdy, robte to konštruktívnym spôsobom.

Nepáľte mosty

Neskončite svoju prácu unáhlene. Neodchádzajte zo dňa na deň, je to znakom zlej komunikácie na oboch stranách. Ak sa uponáhľate, môžete spáliť mosty, ktoré by sa vám raz mohli zísť. Ich stratu by ste mohli neskôr ľutovať.

Odporúčané ebooky

Odporúčané články

Témy

inšpiráciapráca a kariéra
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Podnikam.sk

Z kategórie Nezaradené

Najčítanejšie za 24 hodín

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Logistika
Manažérske zručnosti
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Riadenie firmy
Samospráva
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
žiadny

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikám

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...