Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Slováci cez internet nakupujú najviac v utorok a v stredu

Slováci cez internet nakupujú najviac v utorok a v stredu
Zdroj: Prieskum spoločnosti TNS Aisa pre Erste Group počas februára 2014 na celkovej vzorke 1236 respondentov vo veku 15-65 rokov.
13. septembra 2014 Tlačiť

V porovnaní s ostatnými krajinami v regióne sú v online nákupoch aktívnejší iba Rakúšania a Srbi.

Najviac kupujeme cez internet oblečenie a topánky

Hlavným dôvodom nákupov online je pre viac ako tri štvrtiny Slovákov lepšia cena tovarov a služieb v porovnaní s kamennými obchodmi. Ako ďalšie dôvody uviedli tiež možnosť nakupovať z pohodlia domova, priame doručenie tovaru, širšiu ponuka či možnosť porovnávania.

„Podľa našich údajov, Slováci na internete nakupujú najčastejšie v utorok a v stredu, naopak výrazne menej počas soboty. Najviac nákupov u slovenských obchodníkov urobia večer medzi siedmou a deviatou hodinou, kedy sa každú minútu zrealizuje takmer sedem nákupov,“ povedal Branislav Jarábek, vedúci oddelenia elektronických kanálov a platieb Slovenskej sporiteľne.

Slováci na internete najčastejšie nakupujú oblečenie a topánky (64 %). Vyše polovica si takto zaobstaráva elektroniku, 43 % zariadenie do domácnosti a takmer 40 % ľudí aj lístky na športové či kultúrne podujatia. Až na chvoste je nákup jedla a dovoleniek. V jednotlivých krajinách strednej a východnej Európy sa však nákupy rôznia. Kým u nás, v Chorvátsku, v Srbsku a v Rumunsku sa na internete najviac nakupuje oblečenie a topánky, v Česku je to elektronika, v Rakúsku dovolenky a v Maďarsku lístky na športové a kultúrne podujatia.

Zdroj: Prieskum TNS Aisa pre Erste Group

Nakupovanie oblečenia a obuvi je najviac preferované u žien

Podobnú štruktúru nákupov na internete potvrdil aj prieskum Mediaresearch Slovakia pre Slovenskú asociáciu elektronického obchodu. Tento prieskum sa okrem toho venoval aj vekovej štruktúre nakupujúcich na internete.

Oblečenie a obuv nakupuje online až 57% opýtaných žien, zatiaľ čo mužov iba 34%. U ďalších produktov už mali obe pohlavia veľmi podobné spotrebiteľské návyky. „Zaujímavé je tiež porovnanie vekových skupín: oblečenie a obuv najčastejšie nakupujú ľudia medzi 25 a 34 rokmi (56%), naopak najmenej respondenti starší ako 45 rokov (36%).

Skupina 25-34 ročných nakupuje na internete knihy častejšie (38%) ako ľudia v ostatných vekových skupinách (31% resp. 33%),“ poukazuje na výsledky výskumu zástupca riaditeľa spoločnosti Mediaresearch Slovakia Marek Zámečník.

Zdroj: Prieskum TNS Aisa pre Erste Group a Prieskum Mediaresearch Slovakia pre Slovenskú asociáciu elektronického obchodu; Podnikam.SK

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

Podnikám na internete

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X