Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Viete, čo naozaj chcú zákazníci e-shopov?

Viete, čo naozaj chcú zákazníci e shopov?
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
18. januára 2015 Zdroj Podnikam.SK, IT Tlačiť

Pre klientov sú dôležité najmä kvalitné informácie o produktoch, dostupnosť skladom a doprava zdarma.

Zákazníci často využívajú porovnávače cien

Za najdôležitejšie prvky e-shopov považujú klienti v susednej Českej republike kvalitne popísané technické informácie o produktoch a dostupnosť tovaru na sklade. Pre výber on-line obchodu využíva nadpolovičná väčšina zákazníkov porovnávače tovaru. Vyplynulo to z  aktuálneho prieskumu E-Commerce 2014, ktorý pre Asociaciáciu pre elektronickú komerciu vykonala spoločnosť Mediaresearch. 

  1. Pri výbere tovaru v e-shope považujú internetoví zákazníci za najviac zásadné, aby webová stránka produktu obsahovala kvalitne popísané technické informácie. 
  2. Na druhom mieste je dôležitá dostupnosť tovaru skladom, ktorá im zaistí včasnú dodávku objednávky.
  3. Na treťom mieste je doprava zdarma. 

Ďalšími dôležitými prvkami při výbere e-shopu sú najlacnejšie ceny, kvalitné zobrazenie produktu (napríklad fotografie, jeho otočenie v priestore, atď.). Dôraz kladú aj na dobrú štruktúru vyhľadávania v e-shope, aby sa mohli ľahko v ňom zorientovať.

Preferované spôsoby platieb

Platbu za tovar objednaný online klienti preferujú u susedov najmä prostredníctvom bankového prevodu (27 %), druhou nejvyužívanejšou metódou je použitie platobnej karty (25%) a dobierku využíva 24 % zákazníkov. Iba 12 %  ľudí dáva prednosť osobnému prevzatiu tovaru v pobočke obchodu.

Tipy na e-booky: 

Registrácia

Negatívne užívatelia vnímajú povinnú registráciu pred dokončením objednávky: dvom tretinám ľudí táto požiadavka nevyhovuje a 13% z nich dokonca odradí.

Odborné certifikáty

Pomerne dôležitým prvkom e-shopu se podľa výskumu Mediaresearch ukazujú byť aj odborné certifikáty. Vďaka nim e-shop u väčšiny zákazníkov vytvára pozitívny dojem, aj keď na výber online obchodu nemajú priamy vplyv. Na certifikáty dá pii výbere konkrétneho obchodu 23 % užívateľov.

Za výhody e-shopov v porovnaní s kamennými obchodmi považujú klienti v ČR možnosť ľahkého porovnania ponúk online obchodov, úsporu času, pohodlnú dodávku a výhodnejšie ceny. Medzi nadštandardné služby, ktoré by klienti radi využívali v budúcnosti, patria predĺžená záruka na tovar, odvoz starého spotrebiča, alebo okamžitá expedícia (napríklad kuriérom).

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

PodnikamPodnikám na internete

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X