Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Zopár tipov, ako urobiť váš prejav nezabudnuteľným

Prezentácia, firma, porada, podnikatelia
Thinkstock
15. februára 2017 Zdroj Entrepeneur.com, Podnikam.sk Tlačiť

Aj v biznise platí, že veľké myšlienky tvarujú našu budúcnosť. Nezabudnuteľné prejavy sa dokážu zapísať do mysle a nájdu si miesto aj v našich srdciach.

Verejný prednes však patrí k jedným z najstresujúcejších faktorov pre mnohých ľudí. Možno ste aj vy niekedy zažili ten pocit, kedy vám už niekoľko dní predtým zvieralo hrdlo len pri pomyslení na takúto prezentáciu vašich myšlienok. Sprievodný stres má tak často za následok, že pri prednášaní môžete robiť zbytočné chyby.

Tréningom uvedenej zručnosti sa však môžete zlepšovať a dosiahnuť, aby si vaše obecenstvo zapamätalo čo najviac. V nasledujúcich riadkoch nájdete niekoľko tipov, ktoré vám môžu pritom pomôcť.

Young woman presenting project to her colleagues
Fotobanka Pixmac

Dôkazy

Ak chcete, aby si vašu reč publikum zapamätalo, predložte mu relevantné dôkazy a fakty podporujúce vaše tvrdenia. Urobte to však čo najjednoduchším spôsobom, aby ste situáciu príliš nekomplikovali. Čím viac o danej téme viete, tým budete presvedčivejší, zaujmete a ľudia si vás zapamätajú.

Kontakt

Správny kontakt s publikom vám pomôže vytvoriť vhodnú atmosféru. Využívajte pritom emócie a emočné spojenia. Do prejavu pokojne zahrňte humor, pútavé osobné príbehy či krátke historky zo života. S troškou cviku to možno urobiť pri akejkoľvek vážnej téme.

V jednoduchosti je krása

Myšlienky, ktoré chcete podať, by mali byť priame, zrozumiteľné a zopakovateľné. Hlavné body predstavte viackrát a zahrňte ich do každej správy, ktorú prezentujete. Vyberte však pritom len tie najdôležitejšie fakty, pretože príliš veľa údajov môže publikum zmiasť.

young male business man giving a presentation at a meeting seminar at modern conference room on a table board
Fotobanka Pixmac

Poznajte vaše publikum

Jedným z kľúčových faktorov úspechu pri prezentovaní akýchkoľvek myšlienok, je schopnosť poznať vaše obecenstvo. Vtedy dokážete zvoliť priliehavé termíny, slovné spojenia, správny humor aj žargón. Čím viac viete o ich záujmoch, prostredí, kde žijú a pracujú, tým lepšie viete nastaviť svoj prejav.

Buďte reálni

Autenticita a otvorenosť je veľmi dôležitá. Vaše obecenstvo k vám bude bližšie a aj vy sa budete cítiť uvoľnenejší. Ak je to potrebné, použite humor aj voči sebe a zasmejte sa spoločne na vašich slabých stránkach. Uvoľní to autmosféru.

Obraz

Videá, grafika, fotografie a ostatné vizuály vám pomôžu spojiť príbeh s týmito obrazmi. Výsledkom tohto postupu je lepšie zapamätateľná myšlienka. Použiť môžete aj akúkoľvek inú názornú pomôcku, ktorá pomôže podporiť vypovedanú správu.

Nudná prezentácia, znudení ľudia
ilustračné: thinkstockphotos.com

Intenzita prejavu a tón hlasu

Dôležitý je aj tón hlasu a dynamika vášho prejavu. Aj tu totiž platí, že najlepšia je zlatá stredná cesta a všetkého veľa škodí. Ak niečo potrebujete zdôrazniť, môžete použiť viac emócií, ale väčšina prejavu by sa mala niesť v nenútenom tóne. Medzi jednotlivými myšlienkami by ste mali dodržiavať rozostupy, aby ich mohlo publikum spracovať.

Ná záver celej prezentácie by ste mali ponúknuť krátke zhrnutie podaných myšlienok s dôrazom na tie najdôležitejšie. Ak si to povaha prezentácie vyžaduje, rozdeľte úlohy a určite termíny ich dodania. Prejav ukončite otvoreným poďakovaním.

Odporúčané ebooky

Odporúčané články

Témy

inšpiráciakomunikáciaprezentáciasebarozvoj
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Podnikam.sk

Z kategórie Inšpirácia

Najčítanejšie za 24 hodín

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Logistika
Manažérske zručnosti
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Riadenie firmy
Samospráva
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
žiadny

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikám

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...